I gamle dage var definitionen af ledelse helt anderledes, end den er i dag. Dengang var det ren topstyring og organisationsstrukturen mindede på ingen måder om den, vi har i dag. I dag er det i stedet sådan, at der i langt højere grad er meget kortere afstand mellem ledelse og ansatte. Samarbejdet imellem ansatte og ledelse er således blevet langt mere fleksibelt, og det er kommunikationen foregår på et helt andet plan. Moderne ledelse er nemlig ikke afvisende overfor, at man kan lære meget af at lytte til sine medarbejde. Det er ganske enkelt noget kulturelt, der har ændret sig i løbet af de seneste år. I dag er det for eksempel både udbredt og anerkendt, at man kan komme langt med at rose sine medarbejdere i stedet for konsekvent udelukkende at påpege de fejl, der måtte snige sig ind imellem alle de gode præstationer. Mange ledere i virksomheder og organisationer har således oplevet store fremskridt ved at sådanne metoder i brug. Ikke mindst i antallet af sygedage. Hvis man trives på sin arbejdsplads og er tryg ved at udføre sit job, selvom der uheldigvis en gang imellem sniger sig en fejl eller mindre komplikation med, så er man også langt mindre tilbøjelig til at melde sig syg – og dette kan ses på bundlinjen, når regnskabet skal gøres op.

Anerkend dine medarbejde med en gavekurv

Man kan således komme umådelig langt ved at anerkende den store indsats, mange medarbejdere yder. Når man føler sig værdsat, får man en langt større følelse af ejerskab, og man er således mere tilbøjelig til at yde mere. Når det er juletid, er det derfor altid en god idé at give en god gave til sine medarbejdere. En sikker vinder er altid en gavekurv fyldt med dejlige ting som te, som ens medarbejdere kan nyde med familien henover juleferien.

Skriv din kommentar

Skriv din kommentar her
Skriv dit navn her